****************************

WROCŁAW, JEGO ZABYTKI I ... KRASNALE

Dnia 19 kwietnia 2017 roku sekcja turystyczna po raz pierwszy w tym roku akademickim zorganizowała wycieczkę do Wrocławia – stolicy Dolnego Śląska. Uczestniczyło w niej ponad 50 słuchaczy naszego uniwersytetu.

Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od Ostrowa Tumskiego najstarszej części Wrocławia leżącego nad Odrą. Niezwykły klimat wyspy tworzą budowle sakralne wraz z gotycką katedrą św. Jana Chrzciciela z XII-XIV wieku.

Most Tumski potocznie nazywany także Mostem Zakochanych lub Mostem Katedralnym. Poprzednie konstrukcje, funkcjonują w tym miejscu co najmniej od XII wieku.

Podziwialiśmy też wspaniałe zabytki architektury m.in. Uniwersytet Wrocławski.

Następnie przeszliśmy na jeden z najpiękniejszych rynków staromiejskich Europy, w centrum którego usytuowany jest późnogotycki Ratusz – najbardziej rozpoznawalny budynek miasta.

Po godzinnej przerwie w zwiedzaniu przejechaliśmy autobusem do Wrocławskiego ZOO

i Afrykarium.

Ogród Zoologiczny założono we Wrocławiu w 1865 roku.

W październiku 2014 roku otwarto Afrykarium – obiekt prezentujący życie fauny wód afrykańskich.

Na zakończenie naszej wycieczki zobaczyliśmy Halę Stulecia –monumentalna hala widowiskowo sportowa wybudowana w 1913 roku a w 2006 roku została uznana jako obiekt światowego dziedzictwa UNESCO.

Wrocławskie krasnale – to maskotki miasta odlane z brązu, pojawiające się na chodnikach i najmniej spodziewanych miejscach.

Wszyscy wróciliśmy z niesamowitymi wrażeniami! Za przyczyną naszego przewodnika roześmiani do łez po godzinie 20-tej wróciliśmy do Opalenicy. Pomimo nie najlepszej pogody wyjazd udał się wyśmienicie!

malzam

Najnowsze

Popularne

Ten serwis korzysta z plików cookies. Informacje zawarte w cookies wykorzystujemy m.in. w celach statystycznych, funkcjonalnych oraz dostosowania strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że zgadzasz się na ich zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia w Twojej przeglądarce. Szczegółowe informacje w Polityce ochrony prywatności. polityka prywatnosci.